Төмөр зам барих ажлыг ТАЙВАН ОРХИ

Т.Хулан / Эдийн засаг

БИД ЧАДАВ: МОНГОЛЫН ТӨМӨР ЗАМЧИД САЙНШАНДААС АЛТАНШИРЭЭТ ХҮРТЭЛХ 18.8 КМ ТӨМӨР ЗАМЫГ БАРЬЖ ХУГАЦААНААС НЬ ӨМНӨ ХҮЛЭЭЛГЭН ӨГӨВ

Манай улс хамгийн анх 2010 оны зургадугаар сарын 24-ны өдөр Төрөөс төмөр замын тээврийн талаар баримтлах бодлоготой болсон. Одоогийн Ерөнхийлөгч Х.Баттулга тухайн үед Зам, тээвэр, барилга, хот байгуулалтын сайдаар ажиллаж байхдаа тус бодлогын баримт бичгийг боловсруулж УИХ-аар батлуулж байв.

Түүнээс хойш Тавантолгойд төмөр зам барьж дуусах хангалттай хугацаа өнгөрсөн ч улс төржилтөөс болж ганц ч км зам тавьж чадалгүй энэ хүртэл явжээ. Өнгөрсөн есөн жилийн хугацааны улс төрийн хэрүүл, сонгуулийн PR-ийн гол сүбьект нь төмөр зам байж ирлээ. Үүний үр дүнд хэсэг бүлэг хүмүүс хожиж харин монгол улс, монголчууд хохирсон.

Харин одоо бид өнөө, маргаашийг аргацаасан хэрүүлээс илүү улс орныхоо язгуур эрх ашгийг дээгүүрт тавих цаг болсон. Гацааж, нурааж, зогсоох бус гар нийлж ажиллах ШААРДЛАГА ЭРГЭЛТ, БУЦАЛТГҮЙГЭЭР ҮҮССЭН. Тавантолгойд төмөр зам тавьж байж Монгол улс хөгжиж, монголчууд уул, уурхайн баялгаасаа илүү их ашиг хүртэх нь үнэн үү, үнэн. Тэгэхээр төмөр зам барих ажлыг ТАЙВАН ОРХИХ цаг нь болжээ.

Дорноговь аймгийн Сайншандаас Алтанширээт хүртэлх 18.8 км төмөр зам болон хүнд даацын авто замыг төмөр замчид барьж хугацаанаас нь өмнө хүлээлгэн өгсөн үйл явдал нь монголчууд төмөр зам барьж чаддагийг харуулсан тод жишээ боллоо.

Энэ жишгээр Тавантолгой-Зүүнбаян чиглэлийн 414.6 км замын доод бүтцийн буюу газар шорооны, дөрвөлжин болон дугуй хоолой, гүүрний бүтээн байгуулалтын ажлыг өнгөрсөн амралтын өдөр эхлүүлэв.

image

Замын доод бүтцийн ажлыг цэргүүд сарын хоёр сая төгрөгийн цалинтайгаар хийх бол Монголын төмөр замчид дээд бүтцийн буюу төмөр зам тавих ажлыг хийх юм. Төмөр замын бүтээн байгуулалтын ажилд оролцсон цэргүүд халагдахдаа байрны мөнгөтэй, хуримтлалтай, бизнес эхлүүлэх хөрөнгөтэй, туршлага, мэргэжилтэй гэртээ харина гэж Зам тээврийн сайд Б.Энх-Амгалан хэлж байна. Ямартай ч төмөр зам барих ажил эхэллээ.

Бүтээн байгуулалтыг Зэвсэгт хүчний 7781 ангийн бие бүрэлдэхүүн оролцохоор бэлтгэл хангагджээ.

Уг төмөр замын ажлыг Эрдэнэс Тавантолгойн цэвэр ашиг 807 тэрбум төгрөгийн 750 тэрбум төгрөгөөр нь хийж гүйцэтгэнэ гэж буй. Ингэхдээ Монголын төмөр замын бондыг худалдаж авах зарчмаар хөрөнгийг гаргах юм.

ТАВАНТОЛГОЙГООС ГАШУУНСУХАЙТ БУС ЗҮҮН БАЯН, ХАНГИ ЧИГЛЭЛД ТӨМӨР ЗАМ БАРЬЖ БУЙ ШАЛТГААН

Одоо улс төрчдийн дунд Тавантолгойгоос Гашуун сухайт хүртэл 267 км замаа дуусгалгүй Тавантолгой, Зүүн баян, Ханги чиглэлд 414.6 км зам тавьж буй нь ХЭНИЙ ЭРХ АШИГ вэ гэх асуудал яригдаж байна .

Тэгвэл 200 гаруй км тойруулж зам тавьж буй УЧИР ШАЛТГААНЫГ АЛБАНЫХАН, МЭРГЭЖИЛТНҮҮД ИНГЭЖ ТАЙЛБАРЛАЖ БАЙНА.

ҮР АШИГ НЭГ: Энэхүү 414.6 км төмөр зам нь Евро Азийн олон улсын нэгдсэн сүлжээнд холбогдсон 100 хувь төрийн мэдлийнх байх юм. Тэгэхээр уг зам 100 хувь Монголын өмч байх ба эндээс олох үр ашиг, орлого улсын санд орно гэсэн үг. Энэ төмөр замаар ачаа зөөхөд нэг тонн ачааг 1 км тутамд 3 цент, 414.6 кмт 12 ам доллароор зөөнө.

ҮР АШИГ ХОЁР: Төмөр зам барьж байгуулахад нийт 3700 орчим хүн, 1352 машин механизм ажиллана. Шууд байдлаар 3700 орчим хүн ажил орлоготой болох бөгөөд шууд бусаар буюу материал, техник хангамж, ус, хүнс хангамж зэргээр 10 мянга орчим хүн, тэдгээрийн гэр бүл төслийн барилга угсралтын бүтээн байгуулалтын үед орлоготой болно.

ҮР АШИГ ГУРАВ: Гадны улс орны оролцоогүйгээр монголчуудын тавьж буй анхны төмөр зам. Бид эндээс туршлага, мэдлэг хуримтлуулж байна.

ҮР АШИГ ДӨРӨВ: Тавантолгой-Зүүн баян, Ханги чиглэлийн 414.6 км зам нь 10 уурхай, 37 хайгуулын лиценз олгогдсон уул, уурхайн бүсийг дайрч өнгөрнө. Уурхай бүрээс ачаа ачвал олох орлого нэмэгдэнэ гэсэн үг. Хэдхэн жишээ хэлэхэд, Тавантолгой 7.4 тэрбумын коксжих нүүрсний нөөцтэй бол Хармагтай 38.438 алт, 347.000 тонн зэсийн нөөцтэй. Харин цагаан суварга алт 11.127 кг алт, зэс 1.611.000 тонн зэс, 66.168 молибдентэй гэдэг нь тогтоогдсон.

ҮР АШИГ ТАВ: Төмөр зам, тээвэр ложистикийн хувьд ганц улсаас хараат бус олон улстай харилцах боломж нээгдэнэ. Хилийн цаана гарахад нэг биш нэлээн олон сонирхол бий болох бөгөөд манай бүтээгдэхүүнийг худалдан авах гадныханы өрсөлдөөн бий болж түүнийг дагасан худалдааны үнийн хэлбэлзэл бий болно гэж мэргэжилтнүүд хэлж байна. Хятадууд манай бүтээгдэхүүнд үнэ тогтоож түүгээрээ худалдан авах бус бид үнээ тогтоож бүтээгдэхүүнээ зарах боломж нээгдэнэ.

ҮР АШИГ ЗУРГАА: Тээвэрлэлтээс болж гацсан ажлууд эдийн засгийн эргэлтэд орно. Төмөр зам тавигдсанаар тухайн ордын үнэ цэнэ өсдөг. Түүнийгээ дагаад гадны хөрөнгө оруулалт бий болж томоохон үйлдвэрүүд бий болно.

Энэ мэт төмөр зам тавихын үр өгөөж их.

image

Сайншандад төмөр зам дагасан нүүрс угаах, төмөр хайлуулах үйлдвэрүүд баригдаад эхэлж буй нь зам дагасан хөгжлийн нэгэн жишээ юм. Тэгэхээр 3000 хүнтэй Зүүнбаян суманд төмөр зам баривал сумын хэмжээ 2-3 дахин өсч, томоохон суурьшлын төв бий болох боломжтой харагдаж байна.

Ямартай ч бид 21 зууны Монголын хамгийн том бүтээн байгуулалтын ажлыг хийж эдийн засгийн асар их үр өгөөжтэй ажлыг эхлүүлж чадлаа. Харин цаашид амжилттай үргэлжлүүлэх л үлдлээ.

image

image


Сэтгэгдэл

Зочин [64.119.22.42] 2019-06-04 19:53:57

sainshandiin ganiin uildver zuun bayn tavantolgoin tz-aar gangiin nuursee

Зочин [64.119.22.42] 2019-06-04 19:53:01

sainshandad gangiin uildver tavantolgoigoos tz-aar koksjih nuursee avna

Зочин [66.181.189.88] 2019-06-04 01:31:57

davhar vagon udahgui yavuulah

Зочин [66.181.189.88] 2019-06-04 01:31:08

hil dagasan muhar tz-uudaa anhaarsaar strategiin tz-aa orhisnoo uhaarsan n sain

Худалч нарт [202.179.31.125] 2019-06-03 13:53:55

алтаг ширээгийн төмөр замыг барьж дуусаагүй. Хүлээлгэж бүр ч өгөөгүй. Худлаа гэвэл өөрсдөө очиж харцгаа. Жигжиднямаа мэтийнхэн Ерөнхийлөгчд сайн хүн болох гэж худлаа саймшираад хэрэггүй. Харин төмөр замчид хугацаанаас өмнө замаа барьж дуусгах гэж ажиллаж байгаа нь үнэн.

Зочин [202.70.34.130] 2019-06-03 08:46:55

Төмөр замыг хурдан барьж туршлагажаад дараа нь Хархорин руу төмөр зам тавьж нийслэлээ нүүлгэе

Зочин [202.9.43.145] 2019-06-02 17:37:50

Хятад улс нүүрсний хамгийн том хэрэглэгч орон. Тиймээс Хятад улс нүүрсний хэрэглээгээ хязгаарлахгүй бол дэлхийн уур амьсгалд өөрчлөлт орж дэлхийн дулаарал огцом нэмэгдэж байна.

Зочин [202.55.188.37] 2019-06-02 16:28:29

Бөөсний онигоо шиг л юм. Энэ 400 км зам барихыг буруу гээгүйшдээ. Гол нь яагаад өмнө нь байгуулсан 280 км төмөр замын далан дээр гүйцээгэд төмөр замаа барихгүй хойш тавьж байгаам бэ л гэсэн. Эхлээд, дараа нь гэсэн дараалал байдаг шүү дээ. Таван толгойн нүүрсийг 280 км төмөр замаар биш машинаар зөөх нь хэсэг хүмүүст /тодруулбал Ховдын фракцынханд/ хэн нэгэнд унацтай улсдаа болохоор хохиролтой байгаа нь бодит үнэн шүү дээ. Бид Энэ төмөр замын зориулж барьж буй бүсээс одоогоор ашиг олоогүй байгаа. Нүүрсийг нь зөөж байгаа Тавантолгойгоос л 800 тэрбумыг гаргаж байгаа. Логикоор нь бодож үз. Тэгэхээр Москвагийн ашиг сонирхлоос гадна 8000 машинаар тээвэр хийж буй ложистикийн компанийн ашиг сонирхол яваад байна, мөн үү? Төмөр зам баригдангуут тэдгээр 1000, 1000 машинтай компаниуд ажилгүй болох учраас 280 км төмөр замыг хойш тавьж байна. Ердөө л энэ.

зочин [182.160.38.156] 2019-06-01 11:47:50

томор зам барих ажилд улс торчид оорийнхоо ах дуу хань хамсаатангуудтай нийлээд оролцох юм бол хэзээ ч баригдахгуй

ГЭСГЭЭГЧ БӨӨ [103.240.241.110] 2019-06-01 10:07:29

МОНГОЛЫГ 200КМ ШОРОО ОВООЛУУЛААД ОРОС ХОЖООД МОНГОЛООС ЧАНАР МУУ НҮҮРСЭЭ 30ДАХИН ИХ ХЭМЖЭЭГЭЭР ЗАРЖ БАЙНА ОДОО 400КМ БАРИНА ГЭЖ ҮЛГЭР ЛАВ 8ЖИЛ БҮХ МӨНГӨӨ ХИЙГЭЭД ТҮГЖЭЭД БАЙХ ХООРОНД ХЯТАД 100ЖИЛ ХЭРЭГЛЭХ НҮҮРСЭЭ 5БОГД УУЛ ШИГ ОВООЛЧИХООД МОНГОЛООЛ АВАХГҮЙ, ОДОО ТА НАР ЫН ХЭРҮҮЛ ХЭНД Ч ХЭРЭГГҮЙ ГАНЦХАН ЦАГ ХУГАЦАА МЭРГЭН ШҮҮГЧ 8ЖИЛИЙН ДАРАА ХАРААРАЙ НЕФТИЙН ҮЙЛДВЭР БОСЧ ЧАДАХГҮЙ ЭЗЭНГҮЙ ТӨМӨР ЗАМ Л ҮЛДЭНЭ ХАРААРАЙ МАНГАР ТЭНЭГ МАЛНУУДАА ХАХР

Зочин [195.46.106.44] 2019-05-31 18:33:49

ИХ САЙН БАЙНА.ЮМ ЭХЛЭНЭ ГЭДЭГ ЧИН ХАМГИЙН ХЭЦҮҮ Н ШҮҮ ДЭЭ. ОДОО БҮХ ТАЛААР ДЭМЖЭЭД ЭРГЭЛТ БУЦАЛТГҮЙ ДУУСГАХ ХЭРЭГТЭЙ. ТА БҮХЭНД АМЖИЛТ ХҮСЬЕ.

сүрэн [103.10.22.44] 2019-05-31 13:49:27

Та бүхний ажилд амжилт хүсье

Зочин [202.131.244.210] 2019-05-31 13:47:50

olon uurhaigaar dairch garna gej bsan tegeed toiruu za tavisan bh

Зочин [112.72.11.106] 2019-05-31 08:43:57

Amjilt Amjilt harin olon jiliin nastai mash sain Zam barina gedegt itgej bna Amjilt ( ???bolohgiig yarigsad ochij zam bariltsd he he )

Зочин [66.181.161.53] 2019-05-31 06:13:17

Ерөнхийлөгч, Ерөнхий сайд нар санаа нэгдвэл ямарч юм хийж болдогын бодит жишээ. Одоо УИХ-д заазалчихмаар хэсэг нөхдүүд байнаа. Ирэх онд л хүний манай гэж хайрлалгүйгээр зоригтой заазалцгаая.

Зочин [66.181.161.83] 2019-05-30 15:28:53

Ene nuguu Battulgiin 280day dollariin unetei tumur zam munvv?

MONGOLSTAN [192.82.64.106] 2019-05-31 15:09:13

CHI MONGOL BISH BHAA

Zochin [202.126.88.173] 2019-05-30 17:28:45

Yanaa ovoolson shoroo vldvel yanaa

Зочин [112.96.173.212] 2019-05-29 20:49:32

Ene bayn ah nar yag ingeed neg mor zodood zodood yum buteevel sain l bn da. Ingej hiih yumgui zaluusaa ajiltai tsalintai bailgaj baigaa ni ih yum shu, tur zuur ch bolov. Ter baigaa bugdee 100 bish yum 10000 ail huvaagaad avchih ni erthen shuluuhan, mani heded ni gol ni hiih yumtai ajiltai tsalintai baimaar bn shu de

Зочин [66.181.188.23] 2019-05-29 20:30:11

Маш том бүтээн байгуулалт эхэллээ. Монгол Улс мандан бадраг.

Зочин [202.70.38.18] 2019-05-29 18:37:28

ЖЕНКО-ГИЙН ХЭДЭН ЛУЙВАР ХИЙЖ АВСАН ОРД СҮХБААТАР, ДОРНОДОД БАЙДАГ ЮМ. ТҮҮНИЙГ Л ДАГУУЛЖ ЗАМ ТАВЬЖ БАЙГААН. ҮҮНИЙГ БИ МЭДНЭ. ПУТИН БАС ТЭРҮҮГЭЭР ТАВЬ ЮМ ГЭСЭН. ТЭРИЙГ БОЛ МЭДЭХГҮЙ ЭЭ.

Yagaad [202.126.89.54] 2019-05-29 20:17:04

Yagaad 400 km Mongol dotroo toiruulsniig oilgosongui. Zamiin uudeer yu ch garahgui tag bolloo. Hos zam hamgii heregteig zahiin tomkr zamchin business humuus medne. Yagaad ve yagaad

Зочин [202.131.231.222] 2019-05-29 18:05:59

ХУЦАЖ БАЙ ЛАЛРУУДА0

зочин [66.181.166.196] 2019-05-29 17:38:32

Тавантолгойгоос Зүүнбаян руу төмөр зам барих гээд байгаагийн учрыг л олохгүй байна даа, хэн тэр тойруу замаар нүүрс тээх юм, хэдэн мянган өдөр шөнөгүй холхиж, байгаль орчин сүйтгэж байгаа чиглэлдээ эхлээд төмөр замаа баримаар юм, Женкогоор дамжсан оросуудын хор л яваад байна аа даа, монголын нүүрсний өрсөлдөх чадварыг унагаж зах зээлээс шахах ажиллагаа гэх маягийн юм

лхагва [59.153.87.41] 2019-06-01 14:18:46

хаагуур гарсан ч далайд хүрэх урт нь ойролцоо тул өөрийн нутгаар ахиухан явсан нь дээри шүү дээ хөөө

Зочин [103.229.121.76] 2019-05-30 05:07:11

Zochin y ch

Зочин [64.119.21.220] 2019-05-29 21:36:48

Хүний нунтагаар мөнгө төлж туучиж байсанд орвол өөрийн нунтагаар мөнгөгүй туучиж байсан нь дээр биз.

ЗОЧИН [122.201.31.18] 2019-05-29 16:59:19

ЦЭРГҮҮДЭЭР БАРИУЛДАГ БУРУУ 2021 ОНД БАС НЭГ ОВООЛСОН ШОРОО ЯРИАД СУУЖ БАЙХГҮЙ Л БАЙГААСАЙ ХЭН НЬ ХИЙЛГЭЖ ХЭН ХИЙХ ДҮҮРСЭН ХЭРЭГ.

Зочин [202.70.34.130] 2019-06-03 08:43:14

Цэрэгт явсан хүмүүсийг Гадаад руу явуулдаг болох хэрэгтэй . Цэргүүдээр төмөр зам тавиулдаг нь түмэн зөв.

Зочин [202.126.89.13] 2019-05-29 16:49:13

ТАВАН ТОЛГОЙГООС ХИЛИЙН БООМТ ХҮРТЭЛХ ТӨМӨР ЗАМАА ГУЙЦЭЭЖ БАРИАЧЭЭ ЭНЭ ОЛОН МАШИН БАЙГАЛЬ ОРЧИН СҮЙТГЭЖ ДУУСЛАА НӨГӨӨ ЭХ ОРОНЧ ГЭЭД ЖАГСААЛ ХИЙДЭГ ХҮМҮҮС ХААНА БАЙНА ВЭ ТЭНД НЭГ ОЧИЖ ҮЗЭЭЧ

НАМ [180.149.96.90] 2019-05-29 15:15:38

Хоригдлууд, нам эвлэлийн гишүүдийг татан оролцуульяа. Төрийн яамдаар дүүрэн намчид байна даг.

Songogch [8.37.230.43] 2019-05-29 14:21:17

Pizda tank nutgi.n gund shuud orj irlee. Malnuud aa

malchin [185.70.216.134] 2019-05-29 17:19:28

tegeed zamiin haagaad hevteech

Үхэр [202.126.88.184] 2019-05-29 16:46:34

Хэн танкаар хэнтэй байлдах юм. Нэг пуужин байхад болно.

Зочин [66.181.189.191] 2019-05-29 14:09:44

Жэнкогийн терийн менгений луйврын халхавч!

Зочин [49.0.191.250] 2019-05-29 13:42:25

zuv bichjeeee

Зочин [202.131.249.202] 2019-05-29 13:02:28

Одоо байгаа төмөр зам чинэ ачааллаа дийлэхгүй Замын Үүд дээр гацчихаад ба ш дээ малнуудаа... ядаж хос зам барьчихаад холбоно гэвэл дамжмээр ба... битгий ингэж ард түмний тари угааж бай.. ухаангүй ноёнд урагшгүй албат гэдэг үлгэр болж ба шүү

Зочин [112.72.8.90] 2019-05-29 12:58:14

Энэ Төмөр зам тавигдана гэдэгт итгэлтэй байна. Энэ бүтээн байгуулалтыг Төрийн хэмжээнд хэрэгтэй гэж үзэж хийлгэж байгаа гэж ойлгосон. Эсэргүүцэж байгаа хүмүүс нэг бол хэнд ч тоогдохоо больж орхигдсон нөхдүүд эсвэл уймраа өвчтэй нөхдүүд эсвэл төрийн эсрэг үйл ажиллагаа явуулж буй хутган үймүүлэгчид. Монголчууд бид нэг зүгт шийдвэртэйгээр эрчимтэйгээр урагшлах ёстой. Өөр гарц байхгүй.

Зочин [66.181.189.191] 2019-05-29 14:10:07

Жэнко менгийг нь идсээн! Шоу

Ssereen [203.91.115.49] 2019-05-29 12:54:43

Gadnii tagnuuluud mer ser bh shig bnaa iinerhuu asuudald deer il garch ireed bh shigee namuud ih hurald ner devshuulehdee sudalgaa sain hiij blda

Зочин [119.40.99.30] 2019-05-29 12:45:02

Цэргүүдийг цалинтай ажиллуулах нь маш зөв . Дээр нь нэмээд хоригдлуудыг цалингүй ажиллуулж болно биздээ. Тэднийг улс тэжээж байгаа байлгүй , Эсвэл гэрээсээ хоолоо зөөлгөж иддэг юм болов уу?

ҮХЭР МОНГОЛ [66.181.179.156] 2019-05-29 12:31:57

ДОТООДЫН ДАЙСНУУД БҮХ ЧАДАЛААРАА ЭСЭРГҮҮЦЭЖ БАЙГАА.МОНГОЛ ЯЛНА,

Зочин [202.179.31.48] 2019-05-29 12:12:35

Гашуун Сухайт руу тавиач. Ямар ч тэнэг хүн ийм юм хийхгүй !

zochin [213.55.176.248] 2019-05-29 12:11:50

bitgii hudlaa yari. hen itfeh um

Irgen [66.181.161.23] 2019-05-29 11:34:14

Nevtiin uildver chuhal shuu dee une osohgui

Зочин [64.119.17.170] 2019-05-29 11:22:20

18.8 km zarim buten 1 jil barih n gaihuulahaar shoudaad baih zuil bish, harin Gashuunsuhaitiin 247 km tumur zamiig 10 jil bariulahgui baigaa n gaihmaar, haramsmaar zuil bolson. Makkenzigiin ajliin huls deer mungu nemej dundaas shaasan Jenco, solongosuudad tenderguigeer barih erh olgon bas mungu shaasan Jenco, Gansukh, Hulgai n ilreed barigdah bolonguut hamsaatnuudaa hil davuulan zugtaalgasan Jenco. Odoo reklamdaad baigaa Zuunbayangiin tumur zamaas mungu ideheer ulairan zutguulj baigaa Jencog buudval taarna.

Зочин [103.26.194.226] 2019-05-29 11:07:02

НЁФЬТЭЭ НЭРЭЭД .ТӨМӨР ЗАМАА БАРЬЧИХВАЛ БҮХ ТӨРЛИЙН ТӨМӨРИЙН ХҮДЭРЭЭ ХАЙЛЧИХВАЛ ЗА ТЭГЭЭД МОНГОЛ УЛС АСУУДАЛГҮЙ УРАГШАА ХӨГЖИХ БАЙХ ДАА.ОДОО Ч САЙХАН БОЛОХ БАЙХАА .

ЗАМ [202.21.125.150] 2019-05-29 10:51:45

ЖОНХУУ ШИГ ШОРОО ОВООЛООГҮЙ БАРЬСАН БОЛ БАЯР ХҮРГЭЕ...

зочин [202.179.31.68] 2019-05-29 10:38:20

ай хөөрхий ирээдүйд итгэх итгэл алга даа юу л болох бол зарим УИХ гишүүд энийг далимдуулж хувийн хэвшлийг дээрэмдээд эхэллээ дээ

Зочин [202.126.88.207] 2019-05-29 10:29:59

Хэн ч бодсон Монгол улсд л ашигтай шийдвэр байгаад байхад зарим хүмүүс хэний эрх ашгийг хамгаалаад эсэргүүцээд байгааг ойлгохгүй юм Ядаж л хэдэн цэргүүд маань халагдахдаа хэдэн төгрөгтэй гэртээ харих нь Монголчууд хийж чаднаа амжилт

Зочин [202.126.88.227] 2019-05-29 10:11:41

Төмөр замаа л чанартай сайн хурдан барь

Бямбаа [150.129.143.62] 2019-05-29 10:07:31

Их бүтээн байгуулалт эхлүүлсэн төр засгаа хэн бүхэн дэмжих нь зүйтэй Монголчууд бид тамын тогооны үлгэрээ мартаж ажил хийж байгаа бүхнээ дэмжицгээе

Зочин [64.119.20.10] 2019-05-29 10:02:10

Элдэвочироо бузар хуурээ хэнд ч хэрэгуй новшоо ухэж далд ормороо ард тумэний дайсан чи болио битгий томор щамд наад бущар шулсээ савируулаад бай наад шунал тачаалаа барьж сур

sda [122.201.26.172] 2019-05-29 09:52:06

Хоосон толгойтнууд нь нийлж монгол ялна гэж орилолдоод улс орноо мөхөөсөн, эсвэл хөгжлийн замаа алдуулсан, за мэдэхгүй ээ яадаг ч байсан улсаараа хохирсон л болж үлдэнэ дээ яана даа. Хөөрхийс улс орноо ирээдүйгээ хорлож байгаагаа ч мэдэхгүй байгаа даа Мояачууд маань.

Зочин [202.126.89.63] 2019-05-29 09:30:24

томор зам санхуужилттэй юмор байж газрын тосны дутуу 700 -800 сая $ ыг яаж олно Хурэлсух ээ. барина барина л гэхээс оор угуй хун юм

Зочин [66.181.170.73] 2019-05-29 09:28:02

амжилт хүсье. их попроод байлгүй өдөр шөнөгүй 24 цагаар хоёр ээлжээр ажиллуулж маш хурдан дуусгах хэрэгтэй. тэгэхгүй бол улс төрөө даахгүй гацаж мэднэ. мөн бага ярьж их хийхгүй попроод байвал манай урд хөрш хаврын тэнгэр хоёр адилхан нэг л өдө этт ийн нүүрсийг авахаа багасгаж, гацаах зэргээр санхүүжилтийг нь таслахийг ч үгүйсгэх аргагүй юм шүү. бид нэгэнт хятадын эдийн засгийн дайралтанд өртөх болоод удаж, үүний нэг жишээ хилийн хорио цээр нүүрсний экспортонд саад учруулах түгжрэл үүсгэх. сүүлд далай лам монголд ирсний дараа эдийн засгийн болон улс төр дипломатын замаар эсэргүүцлээ илэрхийлэх болсон нь бид эдийн засгаараа хятадаас шууд хамаарлатай болсныг илтгэнэ. тэд ч өөрсдийгөө мэдэрч итгэлтэй болж. ажил хийвэл хийсэн шиг хийж баймаар байна. одоо эхний 200 км ийн тэзү бэлэн байгаа гэсэн байхаа үлдсэн тэзү гээ яаралтай хий л дээ. дан дутуу хагас юм хийх юм.

Зочин [182.160.37.22] 2019-05-29 09:24:03

өөрсдөө идэхээс өөр юу ч хийдэггүй атаархуу АН-хан элдвээр саад хийх гэж оролдоно. батүүл лалар юу гэж хуцаад байлаа??? монголчууд өөрсдөө төмөр замаа тавиг л дээ. лалар ардчилсан илжигнүүд ээ?

Зочин [103.26.194.226] 2019-05-29 10:58:21

хорлох вий дээ

Зочин [112.96.193.217] 2019-05-29 09:23:18

Bolj bolj gol ni humuusiig yamar neg hiih yumtai bailgamaar bn shu de. Tegehguu bol bur tarhi ni ugjirlee. Hiih ajilgui, ter hulgai deerem, huchingiin hereg shuud holbootoi shu de

Сонгогч [202.126.89.89] 2019-05-29 09:21:09

Энэ зөз ажилын эхлэл төр нь нэгдсэн бодлоготой болж бгаагын тод жишээ . ТЗам ын дэд бүтэц болох даланг бол оюутан / БАМ/ хоригдол / ВЛАСОЧУУД / УБТЗ ын гол замыг бариж байгуулсан түүх бдг

Зочин [202.131.238.98] 2019-05-29 09:16:00

сайд нь гэж төмөр замынхаа гол зорилгыг ойлгоогүй жонкуугин үгээр дурак юмаа.гол нь хүүрсээ гаргаж зарах гэж байхад нүүрсээ ачаад многолоороо аялуулж орлого олох юм яриад байхийн. Монголоороо аль болох хол явна Монголд төдий чинээ ашигтай ч гэх шиг.Нэртэйгээр нь Эрдэнэт оруулаад ирээч. Тэгвэл МТЗ илүү орлого олохийн бишүү

Зочин [103.9.90.98] 2019-05-29 10:19:47

чи гэж үнэхээр эргүү тагц юмаа монголын нутгаар явах тусам хятадын нутгаар их явснаас хамаагүй хямд тусна гэдгийг манай 3 р ангийн хүүхэд хүртэл ойлгоод байхад яадаг лалар вэ

Пп [202.21.109.48] 2019-05-29 09:37:23

Хятадын нутгаар хичнээн их явбал төчнөөн их зоос төлдөг юм малаа үүлэн үстийн бууны нохой л ийм юм бичнэ дээ МОНГОЛ ЯЛНА

Зочин [202.179.26.220] 2019-05-29 09:15:37

Хамаг хөрөнгө мөнгө хуваан авч шороо овоолсны дараа ахиад юу гэж худал хариулах вэ? Хулгайчаа үйлийн үр гэж байдаг. Үр удам чинь муу байх даа, ханаж цад. Монголын ард түмэнд хэрэгтэй зүйл хий.

zaluu [122.201.21.23] 2019-05-29 09:12:58

bariad duusval uurj hereg duusahgui bol hetsuu shuu jenko bur ulairch baih chin

Зочин [202.131.238.98] 2019-05-29 09:12:40

Монгол дотроо нүүрсээ зөөж ямар ашиг олох гээд байгаан. нэртэйгээр нь баахан тойруулчаач. Монголын төмөр замчид орлого олно гээд.

Зочин [203.91.118.122] 2019-05-29 12:14:02

chi bitgii bodoo, zugeer haraad suuj bai tehuu

Зочин [202.9.42.168] 2019-05-29 09:38:08

хэцүү ч амьтан юмаа даа

Зочин [202.131.231.222] 2019-05-29 09:14:20

хуцалгүй л дуугай бай

Зочин [202.126.89.70] 2019-05-29 09:08:04

УБТЗ-ын дарга Жигжиднямаа мэтийн ХУЛГАЙЧыг зайлуулж байж сайн явна шүү. 27 км зам барилцсан Тайван хайрхан ХХК аас 1,5 тэрбум хахууль авсан Жигжиднямаа.

Зочин [139.5.216.218] 2019-05-29 13:03:46

Хохино хэн авлига өг гэсийн

Зочин [103.26.194.226] 2019-05-29 11:01:37

бүгдээ адилхан одоо ийм ханштай болчихоод байгаа ш дээ.хаана ч мөнгөө төл .чадахгүй бол гэртээ сууж зурагтаа үз гэх байх даа

Зочин [202.179.31.7] 2019-05-29 10:35:45

Энэ үнэн юм уу.

Зочин [218.244.47.198] 2019-05-29 09:07:08

Төмөр замаа барьчлаа ажиллах хүч боловсон хүчин хаа өн ахиад л шороо овоолох нь

Зочин [202.131.231.222] 2019-05-29 09:49:16

хуцалгүй л чимээгүй бай


75 сэтгэгдэл байна
1000 тэмдэгт оруулах үлдлээ.
Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Medee.MN хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү.
75 сэтгэгдэл байна
Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Medee.MN хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү.