Таван чиглэлд нийтийн тээврийн автобусны нэгдүгээр эгнээг үе шаттай өргөтгөнө

Улаанбаатар хотын авто замын түгжрэлийг бууруулах чиглэлээр богино, дунд, урт хугацаанд 10 бүлэг, 79 цогц арга хэмжээг хэрэгжүүлэхээр төлөвлөсөн.
Энэ хүрээнд богино хугацаанд хэрэгжих 27 байршлын долоон төсөл арга хэмжээг танилцууллаа. Тодруулбал, замын хөдөлгөөний ачаалал ихтэй байршлуудад нийтийн тээврийн автобусны нэгдүгээр эгнээг хоёр үе шаттай өргөтгөж, гэр хороололд нийтийн тээвэр хүртээмжгүй хэсэгт авто зам барьснаар Улаанбаатар хотын түгжрэл 31.7 хувиар буурах тооцоолол бүхий төслийг нийслэлийн Бодлогын судалгаа, шинжилгээний төвийн Эрдэмтдийн зөвлөл танилцуулав.
ШУТИС-ийн механик инженер, тээврийн сургуулийн доктор, дэд профессор М.Дэлгэрнасан:
-Улаанбаатар хотын иргэдийн зорчилт хөдөлгөөнийг эрдэмтэд судалж үзэхэд, Таван шараас 3, 4 дүгээр хороолол, Долоон буудал, Офицер, Шархад, Яармаг гэсэн үндсэн 5 цэгээс зорчилт эхэлж, төгсдөг. Энэхүү зорчилтын урсгалыг сайжруулахын тулд тээврийн холбоос замуудыг нэмэх шаардлагатай. Өөрөөр хэлбэл, авто замуудыг нийтийн тээвэр чөлөөтэй зорчих боломжтой байдлаар өргөтгөх юм бол түгжрэлд нөлөө үзүүлнэ гэж судлагдсан. Харин өнөөдөр авто зам, авто зогсоолыг зөвхөн автомашинд тохиромжтой байдлаар бариад байна. Үүнийг өөрчлөх хэрэгтэй. Тодруулбал, Таван шар-3, 4 дүгээр хороолол, Долоон буудал, Офицер, Шархад, Яармагийн авто замуудын тодорхой эгнээг өргөтгөж, нийтийн тээврийг нэгдүгээр эгнээгээр зорчууулахаар төлөвлөлөө. Яармагаас Үйлдвэр комбинат хүртэлх 0.8 километр орчим авто замыг өргөтгөнө. Хойд талаас зорчих хөдөлгөөн болох Долоон буудлаас төв талбай хүртэлх 8.1 км, Офицероос Шархад хүртэл 3.3 км замыг өргөтгөнө. Ингэснээр иргэдийн зорчих урсгал чөлөөтэй болж, түгжрэлд эерэг нөлөө үзүүлэх юм.
Нийслэлийн Бодлогын судалгаа, шинжилгээний төвийн Эрдэмтдийн зөвлөлийн нарийн бичгийн дарга, доктор М.Буяндэлгэр:
-Яармагаас хотын төв рүү нийтийн тээврээр чөлөөтөй зорчихын тулд бүхэлдээ гурван эгнээ замтай байх шаардлагатай. Жишээлбэл, Яармагийн зам Нисэхийн аюулгүйн тойргоос Яармагийн гүүр өнгөрөх хүртэл гурван эгнээтэй үргэлжилж, цааш “Мишээл экспо”-ийн гэрлэн дохио хүртэл хоёр эгнээтэй болдог. Харин “Мишээл экспо”-ийн гэрлэн дохио өнгөрөөд гурван эгнээ замаар зорчиж байснаа “Номин”-ийн гэрлэн дохионоос АПУ хүртэлх 300 орчим метр зайд хоёр эгнээгээр зорчдог. Энхтайваны гүүрний доогуурх эргэлт хэсэг хоёр эгнээ замтай. Эдгээр хоёр эгнээ замыг үе шаттай өргөтгөж гурван эгнээ болгох, улмаар өргөтгөсөн хэсгээр нийтийн тээврийг чөлөөтэй зорчуулахыг зорино.
Сэтгэгдэл
Баагий [202.126.91.253] 2025-03-25 15:22:17
Гол түгжрэл төв зам дагуу зүүн дөрвөн замаас баруун дөрвөн замын хооронд байдаг.Үүнийг зохицуулах хамгийн ойрын шиидэл бол Арслантай гүүрээс Мөнгөн заьяа хүртлэх замыг өргөтгөх.Үүний тул явган замыг авто зам болгох,явган замаа хойш татаж Нацагдоржийн хөшөөтэй нэг шулуунд оруулах.Мөн Зунжин сСүхбаатарын талбай ,хайлааст ,чингэлтэй чиглэлийг МУИС иар буцаах,63 чиглэлийг эрүүл мэндийн яамнаас буцаавал төв замын түгжрэл 20% буурна.
Зочин [66.181.181.103] 2025-03-24 19:42:36
Миний бодолоор яармагийн гүүрээс урд нэг уул байна да жоохон гүүр хийвэл зүгээр санаа байна уулийн урагшаа зам гаргаад хүмүүс гэр гэрлүүгээ ажил хооронд зүгүүр юм уулийн урд замн баруун урд хөдөө орн замд холбоод болоцох вол зүгээр юм тэхгүү яармагийн гүүрээс шууд буруун яаваад зүү эргэхэд их төвтээ юм тэрэний оронд зүүн уулий урдуур яаваад баруун эргээд хойшоо уруудаад болохгээд бна урд яармаг замн түгжээ багсах болуу даа
зочин [103.57.94.58] 2025-03-24 17:53:50
Замаа өргөтгөж олон эгнээтэй болгоод, авто зам нэмээд түгжрэлийг шийдвэрлэдэггүй гэсэн үү? Гагцхүү замын хөдөлгөөний дүрмийг ягштал мөрдөж, дүрмээрээ зорчиж сурах ёстой гэсэн үү? Дээр нь зам дээрх энэ олон цагдаа хэрэгтэй юу? эсвэл бараг л тэр олон цагдаа нар нь түгжрэл бий болгоод байна уу? зарим уулзвар дээр бүр 4-5 цагдаа зэрэгцээд зогсож байгаа нь ямар учиртай вэ? 3,5 сая хүн амтай Монгол улсад 6000-7000 цагдаа хэрэгтэй юу? Ямар учиртай ийм олон цагдаа байдаг вэ?
Irgen [202.9.40.144] 2025-03-22 07:08:57
Tulgen komnunistoo eglee bosood 1 ulger.Opitser 5 shar hurtel barilga baishingaa nuraad ergetgelee hii.UBt negch baushin batiulahgui gesen Chhojoo hulgaich palas nuraaj.23 davharaa barih gj bn.Chi hudlaa yrihaasaa ich.surguuli.tsrtserleggui uo hiih gd nn bn be
Зочин [103.212.119.129] 2025-03-21 14:33:50
БАРИЛГА ЗАМ ХОЁРТОО ШАХАГДААД ЯВГАН ХҮН ЯВАХЫН АРГАГҮЙ ВМ БОЛОХ НЬ ДЭ, АНХНААСАА ТӨЛӨВЛӨЛТГҮЙ ДУРЫН ГАЗРАА ДУРТАЙ НЬ БЕТОН ЦУТГААД БАЙГААГАА ЗОГСООХГҮЙ БОЛ ТА НАРЫН АЖИЛ НОХОЙН БААС БОЛНО_ МӨНГӨНД НҮДЭЭ ТАГЛУУЛСАН УРАГШГҮЙ ТӨРИЙН АЛБАТУУД
Зочин [202.131.234.123] 2025-03-24 08:13:29
миеэгомбын бирдээр замаа чөлөөлүүлж газарыг нь өөрөөр нь цэвэрлүүл.
зочин [103.57.92.50] 2025-03-23 00:58:23
Манайх нарийндаа төргүй орон,Төрд гарч ирсэн хүмүүс рүүгээ дайрч ,дарангуйлагч гэж доромжилсоор байгаад унагаад авдаг,Ажил хийх гэсэн нь адлагддаг, Төр нь тогтворгүй, Үлээхэд л хийсчих гээд байдаг, Ардчилал уг нь чухал, Гэвч буруу хүмүүст ашиглагдах аюултай, Үүнийг ашиглаад фашист нацистүүд хүртэл төрл гарч ирнэ
Зочин [202.9.46.83] 2025-03-21 14:00:16
Нэмээд Чингисийн өргөн чөлөөтэй зэрэгцүүлээд Яармагийн гүүрнээс Номин юунайтэдийн урд зам хүртэл зам барих / Лавай замын урдуур замыг Мишээлийн зүүн талын дулааны шугамын дээгүүр гүүрэн гарц хийж Ажнай кор-ын урд замтай холбох эсвэл урдуур шууд холбох/ номин юунайтэд өмнөх замыг Эвсэл компанийн хойд замтай холбох /өмнө шороон зам байсан/