ХУУЛЬЧ, ӨМГӨӨЛӨГЧ Н.АРИУНБОЛД: С.БАТДӨЛИЙГ ЦАГДАН ХОРИХ АСУУДАЛ МӨРДӨХ БАЙГУУЛЛАГУУДЫН ТОГТОЛЦООНЫ ГАЖУУДЛЫГ ХАРУУЛЛАА

Aдмин / Хууль

Гэртээ бэлнээр 7.3 тэрбум төгрөгтэй, дөрвөн тэрбум төгрөгтэй тэнцэх үл хөдлөх хөрөнгийн гэрчилгээнүүд хадгалж байсан гэх Улаанбаатар төмөр замын Тээвэр зохион байгуулалтын газрын орлогч дарга С.Батдөлийг тойрсон дуулиан үргэлжилж байна. Нийтдээ 10 гаруй тэрбум төгрөгтэй тэнцэх хөрөнгийг албаны нэгэн дэд дарга авлигаар авсан байх үндэслэл хэр бодит вэ. Энэ бол үнэндээ улс төр, бизнесийн томчуудын оролцоотой хөрөнгө гэдэг нь тодорхой. Тийм ч учраас өрнөж буй үйл явдлыг харахад С.Батдөлийг хорихгүй байлгах "далд гар" багагүй үйлчиллээ. Эцэст нь олон нийтийн шахалтаар сая түүнийг нэг сар хорих шийдвэрийг шүүх гаргав.

Эхний мэдээллээс харахад С.Батдөлд байсан гэх 7.3 тэрбум төгрөг төрөөс хийсэн хулгай биш. Төмөр замтай холбоотой аль нэг том компани, эсвэл хэсэг бүлэг томчуудын оролцоотой бизнесийнхэн авлигад өгсөн байж таарна. Харин ийм хэмжээний авлигын мөнгийг албаны дэд даргад өгөхгүй. С.Батдөл гагцхүү тэр мөнгийг нь дамжуулах, угаах үүрэгтэй нэгэн байсан нь үнэнд илүү ойр гэж улс төр, хуулийн хүрээнд ярилцаж буй юм. Эцсийн мөчид С.Батдөл хорих ангиас ямар мэдүүлэг өгч, хэн гэгч томчуудыг нэрлэж эхлэх вэ гэдгээр нүүрсний хэрэг үргэлжилнэ. Хууль зүйн талаас энэ өрнөлийг хэрхэн тайлбарлаж байна вэ.

Энэ талаар хуульч, өмгөөлөгч Н.Ариунболдтой ярилцлаа.


-С.Батдөлтэй холбогдох хэргийг хуульч хүний хувьд ажиглаж байгаа байх. Түүнийг цагдан хорихтой холбоотой асуудал олон нийтийн анхаарлыг татаад байгаа. Үнэхээр хорих боломжгүй нөхцөл байдал байв уу, эсвэл санаатай үйлдэл байв уу?

-Манай Эрүүгийн хэрэг хянан шийдвэрлэх тухай хуульд зааснаар наймаас дээш жилийн хорих ялтай гэмт хэрэг үйлдсэн байж болзошгүй этгээдийг цагдан хорих асуудлыг шүүгч, прокурор, мөрдөн байцаагчид хэргийнхээ нөхцөл байдлаас хамаарч үзэмжээрээ шахуу шийддэг. Харин наймаас доош жил хорих ялтай гэмт хэрэг үйлдсэн байж болзошгүй гэмт этгээдийг тийм зохицуулалт байхгүй. Хуульд заасан үндэслэлээр цагдан хорино гэдэг. Өнөөдрийн нөхцөл байдлыг харахад 48 цагийн хугацаагаар саатуулах хуультай. Гэмт хэрэг үйлдэж олсон байж болзошгүй орлого ил болсны улмаас яаралтай 48 цагаар саатуулсан байна.

Ингээд цааш нь тэр хүнийг цагдан хорьё гэдэг саналаа прокурор шүүгч рүү явуулсан бололтой. Сэжигтэн хүн гэсэн ч эрхтэй. Мэдээллээс үзэхэд өмгөөлүүлэх эрхээр хангаж өгөөч гэсэн хүсэлт гаргасан юм байна. Бүх шүүх хүний өмгөөлүүлэх эрхийг хангах үүрэгтэй. Энэ эрхээр нь хангаад өмгөөлөгчөө авчраад шүүх хуралдаа ороорой гэсэн дүр зураг харагдаж байна.

-Өмгөөлөгчтэй үгүйгээс үл хамаараад цагдан хорилоо гэсэн тохиолдол олон дуулддаг. Магадгүй танд ч тохиолдож байсан болов уу?

-Тийм. Жишээ нь, Сүхбаатар дүүргийн шүүх дээр үйлчлүүлэгч маань “Би өмгөөлөгч авъя” гэхэд шүүгч нар “Таны өмгөөлөгч авах, авахгүй байх чинь шүүхэд хамаагүй” гээд шүүх хурлаа явуулаад, гурав дөрвөн сар цагдан хорьдог. Үүнээс харахад шүүгчээс болж хууль хэрэглээн дээрээ асуудал гардаг. Нөгөө талаар олон нийт цагдан хорих л ёстой гэдэг хандлагыг илэрхийлж байх шиг байна. Үнэндээ цагдан хорилоо гээд асуудал шийдэгдэхгүй. Дундад зууны үед л хүнийг дүүжилж алахыг харах гээд нийтээрээ гарч ирдэг байлаа. Олон нийт тийм юм хүсээд байх шиг байна. Үнэхээр олон нийтийн боломжийг хулгайлсан хүн байхад ингэж дуугарахаас аргагүй. Гэхдээ өнөөдөр хэддүгээр зуун билээ, ямар Үндсэн хуультай байгаа билээ. Хүний эрх гэж байна. Буруу зөрүүг шалгах ёстой. Тэр хүний мөнгө үү, эсвэл цаана нь эзэн байгаа юу. Эсвэл мөрдөн байцаалтын тактикийн асуудал байна уу. Магадгүй суллаж явуулбал цаад эзэнтэйгээ уулзах байсан уу гэх мэт бидний мэдэхгүй тактикийн асуудал байж болох юм. Тийм учраас хуульч хүнийхээ хувьд Баянгол дүүргийн шүүхээс өмгөөлөх эрхээр хангасан явдлыг буруу гэж үзэхгүй байна.

-Таныхаар цагдан хорих нь гол асуудал биш гэж байна. Харин олон нийт ийм хэмжээний хөрөнгө олдсон хүн эрх чөлөөтэй байгаа нь хууль бус үйлдэл гэж харж байна шүү дээ. Буруутгах аргагүй үндэслэл биш үү?

-Бид бүгдээрээ л харсан. Энэ хэрэг хууль шүүх гэхээс илүү цахим сүлжээний бай болж яваад байна. Хөгжлийн банкны хэрэг яг л ингэж өрнөсөн. 80 гаруй хүн холбогдож тэднээс 20 гаруйг нь сүр дуулиантайгаар баривчилсан. Олон нийт ч тэгж хүссэн. Гурван сар, дөрвөн сарын дараа нэг нэгээрээ суллагдсаар байгаад одоо цагдан хоригдож байгаа хүн нэг ч байхгүй. Тэгэхээр зөвхөн нэг удаагийн нийгмийн хэрэгцээг хангах үүднээс хүнийг үндэслэлгүйгээр цагдан хорих үйл ажиллагаа байж болохгүй. Үүн шиг наад хүн чинь гурван сарын дараа суллагдана шүү дээ. Тэр үед өөр сенсаци, мэдээлэл гараад ирнэ. С.Батдөл гэж хүнийг мартана. Ийм учраас шүүх янз бүрийн нийгмийн давлагаа, хийрхэл, бухимдалд автахгүйгээр шийдвэрлэх ёстой. Энэ удаагийн шийдвэрийг буруутгах үндэслэл алга.

-Шүүх ч тэр, прокурор ч тэр өөрсдийгөө хамгаалж, хуулийн хүрээнд ажилласан гэж мэдэгдэж байгаа. Гол нь яагаад олон нийт эргэлзээд унав?

-Харин манай мөрдөх байгууллага, прокурор дутуу ажилладаг явдал бий. Үнэхээр оргох гэж байгаа бол батлах ёстой. Зүгээр л энэ оргож болзошгүй гэж таамгаар цагдан хорих хуулийн зохицуулалт байж болохгүй.

-Ажлын цаг дууссаны дараа прокурорын санал ирсэн гэгдэж байгаа?

-Шүүх мөрдөх байгууллага биш. Хүнийг цагдан хорих гээд хэн хэзээ ирэхийг хүлээгээд суухгүй. Харин прокурорт жижүүрийн прокурор байдаг. Амралтын өдөр хэрэг гарвал жижүүрийн прокуророор яллах тогтоол дүгнэлтээ гаргуулаад шүүх рүү явуулдаг. Түүнээс биш жижүүрийн шүүх гэж байх боломжгүй. Хэрэв ингэж ажиллаад эхэлбэл Үндсэн хуулийн маш ноцтой алдаа болно. Хүмүүс магадгүй прокурор шиг жижүүрийн шүүгч сууж байгаад шийдэх байсан гэж үзээд байх шиг байна. Тийм боломжгүй.

-7.3 тэрбум төгрөг, дөрвөн тэрбумтай тэнцэх үл хөдлөх хөрөнгийн гэрчилгээг сэжигтнээс хурааж авсан гэгдэж байгаа. Энэ нь цагдан хорих баримт нотолгоо болохгүй хэрэг үү?

-Энэ тохиолдолд 100 төгрөг байна уу, 100 тэрбум байна уу гэдгээс үл хамаарч хуулиараа шийдэгдэнэ. Тэр бол үндсэн гэмт хэрэг. Гэм буруугийн асуудал тусдаа. Ямар гэмт хэрэг үйлдэж олсон бэ гээд мөрдөх байгууллага цаашлаад тогтооно.

Харин цагдан хорио бол энэ хүн оргон зайлах гэж байна уу, эсвэл бусдад хууль бусаар нөлөөлөх гэж байна уу, мөрдөгчийг дарамтлахыг оролдож байна уу гэдэг талаас нь харна. Түүнээс биш мөнгө төгрөг нь ач холбогдолтой биш.

-Өмгөөлөх эрхээр хангахыг хүссэнээр цагдан хорих асуудлыг хойшлуулсан гэгдэж байгаа. Өмгөөлөгчтэй холбоотойгоор шүүх хурлыг хойшлуулдаг практик манайд нэлээд байдаг. Түүний нэг хувилбар болчихов уу?

-Хүн өмгөөлөгчөө сонгох эрхтэй. Хэн ч мэдэхгүй хүн гарч ирээд өмгөөлж болно. Улсын өмгөөлөгч гэж байгаа л даа. Үнэхээр ийм тохиолдол олон байдаг. 56 удаа өмгөөлөгчөө сольсон тохиолдол байгаа. Тиймээс хууль эрх зүйн энэ талын харилцаа дутуу дулимаг байгаа бол хуулийн зохицуулалтыг өөрчлөх ёстой. Хууль зүйн сайд ийм хэрэг яриад зогсохын оронд хууль эрх зүйн ийм өөрчлөлт, цоорхойг өөрчлөх асуудлыг ярих ёстой юм. Үүссэн асуудал дээр биш үүссэн асуудлыг шийдвэрлэх гэж Хууль зүйн сайд байдаг.

Түүнээс гадна өмгөөлөгч төрөөс цалин авдаггүй, өөрөө орлогоо олоод явдаг субьект. Хэн нэгний нөхөөсөнд явуулах гэж аль нэг шүүхийн өрөөнд суулгана гэвэл өрөөсгөл. Үнэхээр цаг тулчихсан, удахгүй ажлын цаг дуусах гээд байдаг. Гэтэл өмгөөлөгч байхгүй гээд хүлээгдээд байдаг. Нөгөө талаас гэмт хэргээ шуурхай шалгамаар байдаг. Ийм тохиолдолд өмгөөлөгчөөс болж үйл ажиллагаа хойшлох болчихоод байвал үүнийг хүлээн зөвшөөрсөн дүрэм журмыг илүү боловсронгуй л болго. Цаашид олон ийм толхиолдол гарна. Гарахаар ч байгаа. Энэ бол зөвхөн нэг л тохиолдол.

-Энэ хэрэг АТГ-т харьяалагдах байсан уу. Яагаад ЭЦА ороод ирэв?

-Түүнийг мэдэхгүй. Мэдээж аль ч мөрдөгч өөрт нь гэмт хэргийн шинж чанартай мэдээлэл орж ирээд шуурхай ажиллагаа хийх шаардлага үүсвэл хийж болно. Хүн зодож байхад би АТГ-ын мөрдөгч надад хамаагүй, ЭЦА хариуцна гээд хаяад явахгүй байлгүй дээ. Магадгүй нөгөө талаар мөрдөх байгууллагуудын үл ойлголцол, толхилцоон байж болно. Хэв журмын цагдаа жолоочийг торгоод зогсоод байж болохгүй. Замын цагдаа уурлах нь зөв.

-Мөрдөх байгууллагууд шүүхээс илүү хараат бус гэгддэг. Үүнийг баталсан хэргийн шийдвэрүүд олон байдаг. Магадгүй С.Батдөлд холбогдох хэрэг, түүнийг цагдан хорихоос эхлээд өрнөж байгаа үйл явдал зүгээр нэг өдөр тутмын хулгай, залилангийн хэргийн шийдвэрлэлт шиг явчихгүй болов уу?

-Прокурор илүү чадавхжих хэрэгтэй гэдэг л харагдаж байна. Прокурорын сонгон шалгаруулалт гэж та сонссон уу. Ерөнхий прокурорыг сонгон шалгаруулж тавилаа гэж дуулаагүй биз дээ. С.Батдөлийн хэрэг дээрээс харахад цагдан хорих талаар зарим нэг бичиг баримт нь шүүх дээрээ дутуу байсан гэж ойлгосон. Яаж прокурор болдгийг би мэдэхгүй юм. Энэ бол тогтолцооны асуудлыг хөндөх хэмжээнд хүрсэн асуудал. Өнөөдөр хэн нэгэн улстөрчийн санал болгосон хүн Ерөнхий прокуророор томилогддог. Ядаж л ШЕЗ шиг шалгаруулдаг болох хэрэгтэй. Мөрдөгч нарыг ч тэр. Энэ өрсөлдөөн дундаас чадвартай хүн гарч ирэх боломжийг бий болгох ёстой.

Өнөөдөр манай улсын бүхий л мөрдөх байгууллагын өндөр албан тушаалд шалгаруулалт хийдэггүй. ЦЕГ, АТГ, Прокурор гээд. Чадвартай шударга залуус зөндөө байна. Өрсөлдөх боломжийг нээж өгөх ёстой. Тэгвэл өнөөдрийн ийм кейс тохиолдол гарч олон нийтийг талцуулахгүй. Би проркурортой шүүх хурал дээр мэтгэлцдэг хүний хувьд хэлье. Зарим прокурор урсгалаараа, эсвэл хуучин хэв маягаараа, би л төр гэж далайлгаж асуудалд ханддаг. Ядаж л энгийн жишээ хэлэхэд, уран сайхны кинон дээр “Та дуугүй байх эрхтэй” гэдэг. Манайд бол ийм эрх байхгүй. Дуугүй байгаад байвал хэргээ илрүүлж чаддаггүй. Тэгэхээр тогтолцооны ялгаа гэж энэ. Уг нь аль болох мөрдөх байгууллага сэжигтэн хүнийг дуугүй байлгаж байгаад өөрсдөө чадвараараа хэргийг илрүүлэх зарчимтай. Гэтэл манайд аль болох байцаалт авч байж тэр дундаас хэргээ илрүүлдэг хуучин коммунист арга барил өнөөдрийг хүртэл явсаар байгаа юм.

Эх сурвалж: Өдрийн сонин


Сэтгэгдэл

зочин [192.82.80.17] 2023-01-14 10:14:33

Үгсэн хуйвалдах зэргээс сэргийлж газар дээр нь анхны байцаалт авах, тэр дор нь таслан сэргийлэх арга хэмжээ авах зэргийг хуулийн хүрээнд хийх ёстой байх! Чөлөөтэй удаан байлгах тусам хэргийн мэдүүлэг өөр болно!

Зочин [122.201.19.190] 2023-01-13 14:17:06

Манай улсын мөрдөн байцаах хуулийг бүрэн шинэчилж өөрчлөх, мөрдөгч нарын ажлын арга барил, мэдлэг боловсролыг дээшлүүлэх асуудал маш чухал шүү. Хүний эрх, эрх чөлөө 1-рт тавигдах ёстой юм.

ЗОЧИН [192.82.68.140] 2023-01-11 10:27:26

БАТДӨЛ: "МИНИЙ ХҮҮХЭД БҮЛЦИЙТЛЭЭ УЙЛЛАА, МИНИЙ ЭНЭ ХЭРЭГ БОЛ ХӨНГӨН ГЭМТ ХЭРЭГ, ХОРИХ ШААРДЛАГА БАЙХГҮЙ БАЙСАН" ГЭЖ БГАА ШҮҮ, ДАВАРЦАН БГАА ШҮҮ, ЯАЖ ИНГЭЖ ХЭЛЖ ЧАДАЖ БНА, ЭНЭ УБТЗ ДОТРОО, ГАДНА ДЭЭГҮҮРЭЭ АСАР ТОМ ХОЛБООТОЙ, ХАМГААЛАЛТТАЙ ГЭДЭГ НЬ ТОДОРХОЙ БНА ШҮҮ ДЭЭ, 10 ГАРУЙ ТЭРБУМЫГ ХӨНГӨН ГЭЖ БУЙ ЮМ ЧИНЬ "50, 100 ТЭРБУМЫГ ДУНД ЗЭРГИЙЫН ХЭРЭГ" ГЭХ НЬ ДЭЭ, ЁСТОЙ ЗАДАРСАН АВИЛГАЧ ГЭЖ ЭНИЙГ ХЭЛНЭ.

Зочин [203.91.115.47] 2023-01-11 01:17:38

За яахав хорих хорихгүй нь чухал биш байдаг байж. Хамгийн гол нь тэр хулгайч миний хэрэг бол хөнгөн зүйлчлэлд орох хэрэг гэж нохойтож байгаа юм л даа. Гол нь энэ. Энэ юу гэсэн үг вэ? Арай даварцан байгаа биз дээ? Энэ маягаараа бол авилгачид, хулгайчууд төрд үүрлэчихсэн, өөртөө зориулж хууль батлуулаад түүнийхээ хүрээнд санаа амар хулгай, луйвраа хийж байдаг гэсэн үг үү? 500 мянган төгрөг хулгайлсан жирийн иргэнд шууд эрүү үүсгэгдэнэ. Барьцаж байгаа биш. Хууль эрх тэгш үйлчлэх ёстой. Шударга эсэх нь чухал биш. Гол нь эрх тэгш байдал. Энэ нөхцөл байдлаас харахаар төрд гарсан л бол тэрбумаар нь, трилионоор нь хулгайлсан ч хүлээн зөвшөөрөгддөг, жирийн иргэн бол шууд ачигддаг гэж буух гээд байна. Бодит байдал дээр. Одоо Баттулгыг хар л даа. Ерөнхий прокурор, хууль цаазын тэргүүн нь юу ч дуугарахгүй. Атг-н дарга болохоор иргэдийнхээ амыг таглаад даажигнаад сууж байдаг. Гэтэл тэр чинь трилионоор нь хулгайлчихсан хүн шүү дээ. Санаа амар улсын хилээр гарч л байдаг.

Зочин [203.91.115.47] 2023-01-11 01:49:58

Тэгэхээр л авилгатай тэмцэхийн тулд хэргийн зүйлчлэлийг хатуугаар, тусад нь, мөнгөний тоотой нь зааж өгөх ёстой. Би өмнө нь энэ талаар зөндөө бичиж байсан. Хамгийн түрүүнд нийтийн албан хаагч их хэмжээний мөнгөтэй орооцолдсон нь баримтаар нотлогдсон, сэжиг илэрсэн даруйд тус этгээдийг шууд, хойшлуулшгүйгээр баривчилдаг болъё. Бүх хөрөнгийг нь, дансыг нь тэр даруйд битүүмжилдэг. Прокурорт ч, цагдаад ч, Атг-д ч, тагнуулд ч энэ эрхийг шууд хангаж олгох ёстой. Тэгээд зүйлчилнэ. Хамгийн түрүүнд цаазын ялыг сэргээе. Авилгачидад зориулж. Монголын авилгачид хаданд гарчээ. Зүйлчлэлийг яаж шатлах вэ? Инфляциас хамаарч мөнгөний ханш хөдөлнө. Нэг бол улсын төсвийн хувиар бодъё. Төрийн албан хаагч мөнгө төгрөг шамшигдуулсан, идсэн, завшсан, авилга авсан нь тогтоогдсон л бол хамгийн нэгдүгээрт тэр этгээдийг дахин энэ насаар нь төрд ажиллах эрхийг хасъя. Манайд одоо болохоор энэ байдал дэндүү задгай байна. Жишээ нь Адьшаа, гаалийн Баатар, Налайхын засаг Баяндэлгэр, С.Эрдэнэ, Нямдоржийн Анхбаяр гээд. Бүгд төрийн албаны гэмт хэрэг үйлдсэн нь тогтоогдсон хүмүүс. Гэтэл одоо бүгд дор бүрдээ өндөр албан тушаал хашиж байна. Тэгээд мөнгөний тоо ихсэх тусам гэр бүлийн гишүүдэд нь төрийн албанд ажиллах эрхийг нь бас хязгаарладаг болъё. Эхнэр, хүүхэд, ач, зээ, гуч гэх мэт. Мөнгөний тоог тогтооно. 50 тэрбумаас дээш бол шууд цаазаар аваачиж, бүх хөрөнгийг нь хураах, хохирлыг төлүүлэх, төрийн албанд ажиллах эрхийг нь 3 үеэр хасах. 30-50 тэрбум бол бүх насаар нь хорих, бүх хөрөнгийг хураах, хохирлыг төлүүлэх, төрийн албанд ажиллах эрхийг 2 үеэр нь хорих. 10-30 тэрбум бол 20-с доошгүй жил хорих, бүх хөрөнгийг хураах, хохирлыг төлүүлэх, төрийн албанд насаар нь ажиллах эрхийг хасах, хүүхэд, эхнэр нь төрийн албанд шалгарсан бол ижил оноо авсан өрсөлдөгчдөөс хойш дугаарлах. 5-10 тэрбум бол бүх хөрөнгийг хураах, хохирлыг төлүүлэх, 10-с доошгүй жил хорих, төрийн албанд ажиллах эрхийг 20 жилээр хасах, эхнэр хүүхдийг нь төрийн албанд давхар хяналтаар харгалзан үзэх. 1-5 тэрбум бол 5-с доошгүй жил хорих, хохирлыг төлүүлэх, төрд ажиллахыг 10-с доошгүй жилээр хасах, бүх хөрөнгийг хураах. 500 саяас 1 тэрбум бол 3-с доошгүй жилээр хорих, төрд ажиллах эрхийг 5-с доошгүй жилээр хасах, хохирлыг төлүүлэх. 5 жилийн дараа давтан үйлдэл гаргавал харгалзах шийтгэл дээр төрд ажиллах эрхийг бүх насаар нь хорих. 100-500 сая бол 2-с доошгүй жил хорих, төрд ажиллах эрхийг 3 жилээр хасах, хохирлыг төлүүлэх. Хэрэв давтан үйлдвэл харгалзах шийтгэл дээр нэмээд бүх насаар нь төрд ажиллуулахгүй байх. 50-100 сая бол 18 сараас доошгүй хугацаагаар хорих, хохирлыг төлүүлэх төрд ажиллах эрхийг 2 жилээр хасах, давтан үйлдвэл бүх насаар нь төрд ажиллуулахгүй. 50 хүртэлх сая төгрөг бол 1 жилээс доошгүй хугацаагаар хорих, хохирлыг төлүүлэх, төрд ажиллах эрхийг 18 сараас доошгүй хугацаагаар хасах, давтан үйлдвэл бүх насаар нь төрд ажиллуулахгүй байх. Эд хөрөнгө хураах тал дээр эхнэр, хүүхэд, нууц амраг, хамаарал бүхий этгээдүүдийг хэрэгт давхар татдаг байх. Хэрэв хохирол төлөгдөхгүй, эд хөрөнгөө зувчуулсан бол гэмт этгээдийн хамаарал бүхий хүмүүсийг харгалзах хугацаанд дахин хөрөнгөжих эрхийг нь хязгаарлах хэрэгтэй.

Зочин [122.201.31.148] 2023-01-10 19:55:00

БАТДӨЛ ГЭГЧ НЬ ХЭЭ ГЭГЧ ДАРГА ДЭЭД ТҮШМЭЛИЙН УЯАНЫ ГӨЛӨГ БОЛХЫГ ТОГТООХ ХЭРЭГТЭЙ

Зочин [103.9.90.108] 2023-01-10 17:26:10

Хуульд заасны дагуу л ажлаа хийдэггүй юм уу, шүүхийн бууны нохой... шүүхийн хүн гэсээн

Zochin [202.126.89.104] 2023-01-10 17:20:49

Oo tegeed l ooriin hunee omoorno l doo

бурмаа [124.158.67.96] 2023-01-10 15:39:14

МАН ын санхүүжилт өгөөд өөрийгөө ажилтай болгосон төдийгүй унтдаг янхан ЮУНа гэдгээ Этт д 800 ажилчин авна хэрийн дор ожжлж байгаа гнэн арай хачин ийм худлаа юи газар авчээ


9 сэтгэгдэл байна
1000 тэмдэгт оруулах үлдлээ.
Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Medee.MN хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү.
9 сэтгэгдэл байна
Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Medee.MN хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү.