ҮНЭН МЭДЭЭ: Төмөр замын цариг болон Off take гэрээтэй холбогдсон ҮНЭН МЭДЭЭ

Aдмин / Улстөр

Яагаад үнэн гэхээр баримттай, цаашид өшөө илүү баримт шаардлагатай гэвэл холбогдох Төрийн байгуулагууд нь гаргаж өгөх үүрэгтэй учраас тэгж байгаа юм…

Яагаад үнэн мэдээ гэхээр баримтанд үндэслэсэн мэдээг үнэн мэдээ гэдэг. Энэ мэдээний үндсэн баримтыг доор хавсаргав. Одоо манай нийгэмд OFF Take гэрээний( ажил үйлчилгээ хийлгээд дараа нь төлбөрийг нь гүйцэтгэх гэрээ гэсэн агуулгатай)талаар бөөн сенсаац үүсч, өвлийн энэ их хүйтэнд залуус маань жагсаал цуглаан хийж талбай дээр 8 хонолоо.

Иймд санаа зовж үнэн бодит мэдээлэлийг өгөхийг зорьсон юм.

Таван толгой-Гашуун Сухайт Төмөр зам( ТГШТЗ), Таван толгой-Зүүнбаянгийн төмөр зам(ТЗБТЗ)-ыг барих шийдвэрийг М.Энхболдыг УИХ-ын дарга байхад УИХ гаргаж, У.Хүрэлсүхийн ЗГ 2018 оны 08 сараас УИХ-н энэ шийдвэрийг хэрэгжүүлж эхэлжээ.

Төмөр Зам Барьсан Өртөг Зардлын талаар:

1/.Анх 2012 онд ТГШТЗ-ыг МУЗГ Самсунг болон MCS компанийн консорциумаар бариулах шийдвэрийг гаргаж 1км төмөр замыг 2сая$( өнөөгийн ханшаар 6.9 тэрбум.төг)-оор бариулахаар гэрээ байгуулсан гэх. Гэвч энэ гэрээ цуцлагдсан. Шалтгаан нь Төмөр замын тээврийн тухай хуулийн стратегийн төмөр замын суурь бүтцийн 51-ээс дээш %нь төрийн мэдэлд бна гэсэн заалтыг зөрчсөн. Нөгөө талаас ТГШТЗ нь хамгийн ачаалалтай тул оруулсан хөрөнгө оруулалтаа 5-7 жилд нөхөх тооцоо гарсан байдаг. Гэтэл 50 жилээр өөрөө нүүрсний ордтой компаниудад ийм төмөр замыг өгөх нь зохисгүй гэж нөгөө ҮАБЗөвлөл нь үзсэн байх талтай.Царигийн тухайд 2010 онд УИХ-н олонх Төмөр замын талаар баримтлах бодлогыг баталж царигийн асуудлыг шийдсэн бна. ТГШТЗ болон ТЗБТЗ-г УИХ-н шийдвэрийн дагуу өргөн царигтай барьжээ.

Тэр нь БНХАУ өөрийнхөө нутаг дэвсгэр дээгүүр нүүрс ачсан ачааны вагонтай МТЗ-н галт тэргийг нэвтрүүлэхгүй байх магадлал өндөртэй, мөн өөрийнх дотоод дахь ТЗ-нх нь ачаалал ихтэй нь бас үнэн. Нөгөө талаас МУ доторх төмөр зам нь 100 % өргөн царигтай тул БНХАУ луу вагоноор нүүрс гаргахын тулд хаа нэгтэй шилжүүлэн ачих шаардлагатай. Тэр нь аль нэг хилийн боомт байх нь үр ашигтай байж магадгүй. Алдагдсан боломж гэж ярих нь зөв л байх.

2009 онд ТЗамын тээврийн тухай хууль, 2010 онд ТЗамын талаар баримтлах бодлого гарчээ. 2012 онд ТГШТЗ-ыг барьж эхэлжээ, гэвч Төмөр замын тээврийн тухай хууль зөрчсөн, алсдаа үр дүн нь МУ-сад ашиггүй гэсэн үндэслэлээр ҮАБЗөвлөлийн зөвлөмжийн дагуу зогссон гэдэг.2013-2014 оны хооронд Н.Алтанхуягийн ЗГ-ын үед ТГШТЗ-ыг барих ажил үргэлжилжээ.

Гэвч 2014-2018 оны хооронд Ч.Сайханбилэг болон Ж.Эрдэнэбатын ЗГ-н үед дахин зогсч, 2018 оны 08 сараас У.Хүрэлсүхийн ЗГ-н үед дахин ажил үргэлжилж 2022 онд нээлтээ хийжээ. Эндээс алдагдсан боломжоо ярих нь зөв байх.Ялангуяа УИХ-н болон ЗГишүүн хүн судалгаагүй худлаа ярих нь нийгэмд асар их хортой!Худлаа Ярьсан бол уучлалт гуйж сурах,үгүй бол огцруулж байх нь зүйд нийцнэ. Тэдний өргөсөн тангараг нь ийм байдаг.

2/. ТГШТЗамыг барих шийдвэрийг хэрэгжүүлэх, гүйцэтгэгчийг сонгон шалгаруулах ажлыг 100% засгийн газар бүрэн эрхийнхээ хүрээнд шийдсэн гэх.Энэ үед одоогийн ерөнхийлөгч маань Ерөнхий сайд, ЭЗХСайд маань сангийн сайд байжээ. Энэ төмөр зам бариулсан төлбөрийг ЭТТ-н нүүрсээр бартер хийж төлөхөөр тохирчээ. 1 км төмөр зам барих зардал нь 1.3сая$ (4.6 тэрбум.төг) бололтой. Мэдээлэлийг сошиал-аас авсан тул бололтой гэж бичив.

3/. ТЗБТЗ-ыг дотоодын цэргийн ангиараа бариулсан байдаг. Мэдээж гэрээг нь ЗГ, түүнчлэн ЗГ-н харьяа байгууллага хооронд байгуулсан байж таарна.Х.Баттулга ерөнхийлөгч байхдаа энэ төмөр замын бүтээн байгуулалт дээр нилээд олон удаа очиж байгаа нь харагддаг байсан. Энэ төмөр зам цаашид МУ-н ашигт малтмалын экспортод чухал ТЗ болох нь дамжиггүй.

Сошиалаас авсан мэдээгээр энэ төмөр замын 1км-н зардал 1 сая $ (3.45 тэрбум.төг) бололтой.

Мөн жилдээ 200 км төмөр зам барих хүчин чадалтай тоног төхөөрөмж Цэргийн ангидаа үлдсэн гэх. Энэ зардлыг ЭТТ-н ноогдол ашгаар бариулсан гэдэг.

Тэгээд яагаад ҮАБЗ зөвлөмж гаргасан юм бол… ТГШТЗамыг анх барьж эхлүүлсэн бүлэглэлээс гарах сенсациас эмээсэн байж магадгүй. Одоо ч гэсэн УИХ дээр төлөөлөл нь бололтой гишүүд ярьсаар л байгаа. Мөн жинхэнэ үндэсний аюулгүй байдлын чанартай асуудал тэр үедээ байсан байж магадгүй.

Ямар ч байсан ТГШТЗ болон ТЗБТЗ гэсэн 2 төмөр зам Самсунгийн консорциумаар бариулсанаас 2 дахин илүү хямд баригдаж,100 % төрийн мэдэлд үлджээ. Ер нь бол эрдэс баялагийн зах зээлийн үнээс хамаарч зарим үед төмөр зам нь ашигтай байх тооцоо нилээн харагддаг шүү…

Жич:ҮАБЗ нь зөвлөмж гаргадаг.Зөвлөмжийг нь УИХ эсхүл ЗГ шийдвэр болгох эсэхээ шийднэ. Зөвлөмжийг дагуу шийдвэр гаргахгүй, хүлээж авахгүй байж болно. ҮАБЗөвлөлийн 3 гишүүн( Ерөнхийлөгч, УИХ-н дарга, ЕС) 3-лаа гарын үсэг зурснаар л зөвлөмж хүчинтэй болно. Нэг нь зурахгүй байхад ямар ч шийдвэр гарахгүй.Хууль нь ийм юм.

Бодит байдал ийм байна!

Д.Ганхуяг


Сэтгэгдэл

Зочин [66.181.176.122] 2023-03-10 18:45:29

Анх төмөр зам тавьж байхад трассаа алдчихсан

njutyy [103.229.121.193] 2022-12-14 14:37:50

Баттулга гэч хулгайч улсаа тоносон хулгайч төдийгүй хамгийн аюултай нь эх орноосооо урвасан УРВАГЧ Үүнийг Монголчууд үеийн үед сана,2008 онд Монголын өдөр тутмын сонинуудад /одоо үзэж болно/ Баттулгыг Дерипаскагаар санхүүжүүлэн Оросын тусгай алба боловсруулж эхлэх тухай бичиж байсан Хулгайч урвагчийн үүргээ сайн гүйцэтгэж Монголын төмөр замыг гацаасан ба одоо ч гацаатай хэвээр Энэ хугацаанд Оросууд 4 иж бүрэн уурхайг бүрэн оруулж төмөр зам боомтын чадлаа ихэсгэж одоо асуудлаа бүрэн шийдсэн Хулгайч гацаахдаа мөнгөхулгайлсан төмөр зам барих гэж хулгайлсагн одоо нэмэн хулгайгаа Голомтын Баясгалангаар хийж байгаа Ард түмэн тала хувааж авч байна

Оки [103.57.95.246] 2022-12-17 00:17:57

Балай пизда минь бага тэнэгт

Зочин [192.82.91.239] 2022-12-13 22:38:28

Судлаач Ганаа гэдэг хүн мөн үү? Судалгаагүй шаасан байна шүү, өвгөөн.

ЭНД 1-ч ҮНЭН ЮМ АЛГА ҮРГЭЛЖЛЭЛЭЛ [192.82.80.123] 2022-12-13 13:07:11

5.2010 ОНД УИХ 32-р ТОГТООЛООРОО ТЗ-ын БОДЛОГЫГ БАТАЛСАН БА ЭНД "ОДОО БУЙ ТЗ-тай НИЙЛЭХ НЬ ӨРГӨН ЦАРИГТАЙ БНА,ХАРИН УУРХАЙГААС ХИЛРҮҮ ЧИГЛЭСЭН ТЗ-ын ЦАРИГИЙГ ЗГ УИХ-д ОРУУЛЖ ШИЙДҮҮЛНЭ"ГЭСЭН УТГАТАЙ ЗААЛТ БУЙ УЧРААС НАРИЙН Ч ЦАРИГТАЙ БАЙЖ БОЛНО,УИХ 2014 ОНД ЭНЭ ЗАМЫГ 64-р ТОГТООЛООР НАРИЙН ЦАРИГТАЙ БНА ГЭЖ ШИЙДСЭНИЙГ БАТТУЛГА,УДААНЖАРГАЛ НАР УИХ ЗГ,ҮХЦ-ээр ХУУЛИЙН ХУЛГАЙ ХИЙЛГҮҮЛЖ УИХ-ын 2020.06.15-нд 57-р ТОГТООЛ ГАРГУУЛЖ ӨРГӨНӨӨР ЯМАРЧ ҮР АШИГГҮЙ 240км ЗАМ БАРИУЛЖ МУ, ЭЗ-ийг ХОРЛОН СҮЙТГЭХ АЖИЛ ХИЙСЭН 6.НАРИЙНААР БАРИХААР МАНАЙ ВАГОН ХЯТАДЫН НУТГААР ЯВУУЛАХГҮЙ,ХАА НЭГТЭЭ БУУЛГАНА ГЭХ НЬ ОЛОН УЛСЫН ТӨМӨР ЗАМЫН АЧАА ТЭЭВРИЙН ХЭЛЭЛЦЭЭРИЙГ ОГТ МЭДЭХГҮЙ ХҮНИЙ ЯРИА,ТЭР СМГС ХЭЛЭЛЦЭЭРЭЭР ОДОО МАНАЙ НУТГААР ИЖИЛ ЦАРИГТАЙ ТУЛ ХОЙНООС ЗАМЫН-ҮҮД ХҮРТЭЛ УБТЗ-ын БҮХ ӨРТӨӨДӨӨР ОХУ-ын ВАГОН ЯВЖ БУЙ ШИГ ЯВНА,ТТ-РУУ ХЯТАДЫН ВАГОНУУД ИРЖ АЧИГДАНА,МАНАЙХ Ч ЯВНА,УИХ,ЗГ-ын ГИШҮҮД ХУДЛАА ЯРИАГҮЙ 7.ТТ-ГС-ын 1км-ын ЗАРДАЛ 5.34сая$,ТТ-ЗБ ЗАМ 1.1 САЯ$ БН,МЭДЭМХИЙРЧ ХУДЛАА ЭЛИЙРЧ БАЛАЙРАХАА БОЛЬ,ГАНХУЯГаа

Зочин [66.181.161.22] 2022-12-14 00:38:18

Яг үнэн Баттулга бараг 5дахин илүү үнээр барьсан Тэгээд ч гол төмөр замтай холбогдоогүй төмөр зам нариин царигтай байна гэсэн заалт байсаар байтал өргөн царигаар барьж хил дээр ачаагаа зөөх асар хэцүү ажилтай болгоод хорлчихсон Бас болоогүй хятадтай холбох үзүүр нь 30м өндриин зөрүүтэй болчихоод одоо ч ашиглах боломж алга Үүнтэй баттулгыг холбоогүй гэж ярьвал ёстой нар баруунаас гарна гэдэг болно биз Үүнииг бичсэн хүн баттулгын хар пи ар гэдэг нь ойлгомжтой

ЭНД 1-ч ҮНЭН ЮМ АЛГА [192.82.80.123] 2022-12-13 12:27:59

1. ... автозам болон ТАВАНТОЛГОЛЙ-ГАШУУНСУХАЙТ/ТТ-ГС/, ТАВАНТОЛГОЙ-ЗҮҮНБАЯН/ТТ-ЗБ/ ТӨМӨР ЗАМЫГ БАРИХ ТӨСЛИЙГ ЭХЛҮҮЛЭХ ШУУРХАЙ А/Х АВЧ ХЭРЭГЖҮҮЛЭХ УИХ-ын ЭНЭ 73-р ТОГТООЛЫГ УИХ-ын ДАРГАЗАНДАНШАТАР,Х.БАТТУЛГА ЕР-Ч БАЙХАД 2018.06.29-д ГАРГАЖЭЭ 2.ЭНЭ ТОГТООЛЫГ ЗГ 2018 ОНООС БИШ 2019.10.29-нд БАТТУЛГЫГ ЕР-Ч,ХҮРЭЛСҮХИЙГ ЕС БАЙХАД ОНЫ СҮҮЛЧЭЭС KFF TAKE ГЭРЭЭ БАЙГУУЛЖ ХЭРЭГЖҮҮЛЖ ЭХЭЛЖЭЭ 3. ӨРТӨГ НЬ 2012 биш 2011 онд "ЭНЕРЖИ РЕСУРС"ХХК "САМСУНГ"-тай БАЙЫГУУЛСАН ГЭРЭЭГЭЭР ЗАМЫГ ИЖ БҮРЭН,ЦОГЦООР НЬ БАРИХААР ГЭРЭЭЛСЭН АВЧ,2013 ОНД ЗАСАГ/БАТТУЛГА САЙД БАЙХДАА/ЦУЦЛААД"САМСУНГ"-тай ЗӨВХӨН ТЗ-ын ШУГАМЫГ НЬ ТЭГЭХДЭЭ "ЭНЕРЖИ РЕСУРС"-ийнхээс ХАМААГҮЙ ӨНДӨР ҮНЭЭР ГЭРЭЭЛЖЭЭ 4.ТӨМӨР ЗАМЫН ТЭЭВРИЙН ТУХАЙ ХУУЛИЙН 6.2-т"...ТӨРИЙН ӨМЧИЙН БУЮУ,ТӨРИЙН ӨМЧ ДАВАМГАЙЛСАН ЭСХҮЛ ТҮҮНИЙ ӨМЧЛӨЛД ТОДОРХОЙ ХУГАЦААНЫ ДАРАА ШИЛЖҮҮЛЭХ НӨХЦӨЛӨӨР БАРЬЖ БАЙГУУЛЖ БОЛНО..."ГЭЖ БУЙ УЧИР ХУУЛЬ ЗӨРЧСӨНӨӨС ГЭРЭЭГ ЦУЦЛААГҮЙ,БАТТУЛГАД ӨӨР ЗОРИЛГО БАЙСАН 5".ЭНЕРЖИ РЕСУРС"ХХК 50 ЖИЛЭЭР БИШ 19 ЖИЛ ЭЗЭМШЭЭД ТӨРД ШИЛЖҮҮЛЭХЭЭР ГЭРЭЭЛСЭН

Зочин [66.181.181.111] 2022-12-13 12:15:00

Худлаа бичихээ болио, 1 км нь 4 сая гаран доллар. Мэдээ.мн ч худлаа мэдээлдэг болжээ


8 сэтгэгдэл байна
1000 тэмдэгт оруулах үлдлээ.
Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Medee.MN хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү.
8 сэтгэгдэл байна
Уншигчдын бичсэн сэтгэгдэлд Medee.MN хариуцлага хүлээхгүй болно. Манай сайт ХХЗХ-ны журмын дагуу зүй зохисгүй зарим үг, хэллэгийг хязгаарласан тул Та сэтгэгдэл бичихдээ бусдын эрх ашгийг хүндэтгэн үзнэ үү.